Daar gaan we dan!

18 september 2016 - Schiphol, Nederland

Vandaag is het zo ver! Ik vertrek voor 5 weken naar het mooie Thailand! De zenuwen zijn behoorlijk toegenomen de laatste 3 dagen. Heb ik wel echt alles ingepakt, heb ik niet te veel kleding of juist te weinig... Ongeveer 6 inpaklijsten op internet gecheckt en afgestreept. Ach, en als ik wat mis, dan hebben ze het vast wel daar te koop. Mijn backpack heb ik wel 5x in en uitgepakt. Wat is het handigste om waar te stoppen...
Gister konden we alvast online inchecken! Om 11.45u bel ik Sophie zodat we twee stoelen naast elkaar kunnen reserveren in het vliegtuig! Het vliegtuig...daar ben ik ook erg benieuwd naar! Zo'n groot toestel, daar heb ik nog nooit in gezeten! Dat is al een avontuur op zich.

Vanmiddag hebben mijn ouders en zusje mij weg gebracht naar Schiphol. Staan we in de lift vanuit de parkeerplaats naar de vertrekhallen, hoor ik opeens naast me: Hé Sanne! Staat Sophie daar met haar familie! We dachten dat we elkaar vast wel tegen zouden komen bij het inchecken maar dit was nog leuker!

Samen hebben we de bagage ingecheckt. Mijn backpack weegt 15,8kg. Toch nog meer dan de laatste keer dat ik hem had gewogen. Nouja dan laat ok maar wat achter...

En toen kwam het moeilijkste... Afscheid nemen.... Nee, ik ga niet huilen. Als eerste Romy. Een hele dikke zoen en dikke knuffel en toen merkte ik het al. Bij Romy kwamen de tranen snel. En toen natuurlijk ook bij mij! Ik riep nog: Ik ga maar 5 weken hoor. En toen zag ik ook m'n moeder huilen! Ook m'n ouders een dikke knuffel en kus gegeven. M'n vader hield zich groot. Ook Sophie, die VIER maanden weg gaat, had tranen.
Nu werd het echt tijd dat we gingen. Iedereen nog een keer gedag gezegd, ook de familie van Sophie. En toen samen door de douane!

Nu zitten we samen te wachten tot we om 17.00u het vliegtuig in kunnen. Om 17.45uur gaan we de lucht in! Een vlucht van ruim 11uur! Morgenochtend komen we om 9.45u lokale tijd aan.

Ik zal in de loop van de week een nieuwe blog plaatsen met mijn ervaringen tot dan toe!

Liefs en tot snel!

1. Gaby:
    18 september 2016
    Niks geen afscheid ! Tot weerzien is het eigenlijk.... je gaat niet "weg" , je gaat op reis !
    En wat voor reis.... voor de meeste van ons een onmogelijke. Jij gaat het doen ! Maak mooie herinneringen die je altijd bij blijven. Geniet ! Leg alles vast op fotos en je blog zodat je altijd terug kan kijken of lezen. Tis zo voorbij die 5 weken dus geniet van ieder moment !
    Tot weerzien lieve Sanne
    X
  2. Annika:
    18 september 2016
    Maak er wat van meid!de reis van je leven!mijn reis naar australie wad helemaal georganiseerd dus wat jij doet is zo stoer!!!Zorg dat het onvergetelijk wordt en het je mooie herinneringen geeft. Heel veel plezier en geniet!!!
    Liefs annika
  3. Tessa:
    18 september 2016
    Lieve Sanne, het grote avontuur is begonnen. Maak er een prachtige reis van. Geniet, maak verhalen, foto's en vooral dromen waar. Vijf weken vliegen voorbij. Ik kijk uit naar je blogs. Veel liefs Tessa